• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Gitte Mandrup | Forretningsdrevet HR

  • Sparring
  • Kunder
  • HR Bøger
    • Formlen for Forretningsdrevet HR
    • Perfekt Partnerskab
    • HR Udefra og Ind
    • The Leadership Capital Index
  • HR Blog
  • Om Gitte
    • Gitte Mandrup – CV, baggrund & drivkraft
    • DERFOR
    • Presse & omtale
    • Forretningsdrevet HR siden 2007
    • Samarbejde med Dave Ulrich
  • Kontakt
  • Login

HR afdelingen er i en sort kasse!


For mange ledere i forretningen er HR afdelingen én sort kasse!

Det, der kommer ud af HR kassen skal bare være i orden og til tiden!

Mange HR teams går vældig meget op i organisering, struktur og jobtitler.

Som HR professionel har det selvfølgelig stor betydning, om man er HR Business Partner, HR udviklingskonsulent eller administrativ HR medarbejder.

Det er klart og sådan skal det være.

Men for HR’s interne kunder er det i princippet ret ligegyldigt hvilke stillingsbetegnelser, HR har, og hvordan HR er organiseret.

HR SKAL BARE VIRKE!

Top- og linjeledere skal bare have den HR support, de har brug for – til tiden og i rette kvalitet!

Så uanset hvor vigtig en funktion HR er for virksomheden, vil mange ledere i forretningen se HR i en sort kasse!

Hvad, der sker indeni HR kassen og hvem, der gør hvad – er ikke særlig vigtigt for lederne.

Når blot den HR support, der kommer ud af den sorte kasse, er den rigtige, og bliver leveret af dygtige, fleksible og løsningsorienterede kollegaer fra HR– med en solid forretningsevne, forstås…

For at det kan lade sig gøre – altså, at de rette HR løsninger bliver leveret af HR professionelle med rette kompetencer – til tiden – gælder det om at bringe den samlede HR kapacitet i spil bedst muligt.


Partnerskab indeni og udenfor HR-boxen!

Samspillet mellem HR funktionen og virksomhedens ledere, betegner jeg som et Forretningsdrevet HR partnerskab, mens samspillet internt i en Forretningsdrevet HR afdeling kan betragtes som en slags HR partnerskab.

Den sammenfaldende anvendelse af partnerskabsbegrebet er blot for at fremhæve betydningen af at arbejde mod fælles mål.

Når HR har sat kursen med en stærk Forretningsdrevet HR ambition, gælder det naturligvis alle kollegaer i den samlede HR enhed.

[Her kan du kan læse mere om pejlemærker og trin for trin udvikling af en Forretningsdrevet HR afdeling.]

Selvom HR ambitionen handler om Forretningsdrevet HR partnerskab, berører det ikke kun HR Business Partner teamet, men også i høj grad det administrative HR team og HR udviklingsteamet.

Forretningsdrevet HR partnerskab vedrører både centrale HR funktioner og decentrale HR kollegaer, hvis vi har med større organisationer at gøre.


Hvordan er det i dit HR team?

  • Hvordan HR spiller sammen på de indre linjer?
  • Hvilke på snit- og samarbejdsflader  er der internt i din HR afdeling?

Stik hovederne sammen i de mulige samarbejdskonstellationer, som den samlede HR funktion kan indgå i – og tal sammen om følgende:

  • Hvilke opgaver skal eller bør I løse sammen?
  • Hvordan griber partnerne ind i opgaveløsningen?
  • Hvordan gi’r I stafetten videre til hinanden?
  • Hvordan udveksler I viden om såvel centrale HR tiltag som forretningens puls?
  • Hvad er vigtigt i jeres samspil?
  • Hvad er de største udfordringer i jeres samspil?

Hvad er vigtigt for jeres samspil, så HR’s interne kunder får den optimale service/løsning?

Som opsummering på jeres snakke på kryds og tværs opstilles succeskriterier for samarbejdsflader ifm kritiske HR opgaver, processer og projekter.

NB!

Husk, at jeres HR ambition for den Forretningsdrevet HR afdeling skal afspejles i jeres svar – og ikke mindst i succeskriterier for det interne samspil i HR afdelingen!

Se her, hvis du vil arbejde videre med at optimere samspillet internt i HR, så I bliver en (mere) strategisk og resultatskabende samarbejdspartner for lederne i virksomhedens forretningsenheder:

  • 7 trin til udvikling af Forretningsdrevet HR Team
  • HR Chef Strategisession
  • Fælles udviklingsforløb for HR Teamet
  • Se hvad et godt Novo Nordisk HR Business Partner team gjorde for at blive endnu bedre

Kan du og dine HR kollegaer genkende disse faldgruber for HR?

Typiske faldgruber for HR

Hvis HR vil fremstå professionelt, er der lige nogle faldgruber, som du og dine HR kollegaer skal drible udenom.


Typiske faldgruber i danske HR afdelinger

Hvis HR vil fremstå som en Forretningsdrevet HR afdeling med en stærk positionering som en ligeværdig og resultatskabende partner i virksomheden, så er der lige nogle faldgruber for HR, man skal være opmærksom på at drible udenom.

Uanset hvor skarp og hvor forretningsdrevet, HR afdelingen selv synes, den er, så er det altid en leder eller to i forretningen, der har meninger om HR.

Det kan sagtens bero på gammel historik, som synes uretfærdig.

Men ikke desto mindre sker det i rigtig mange virksomheder, at det er op ad bakke for HR, hvis vi ikke er opmærksomme på, hvordan nogle ledere ser på HR.

Prøv at gennemgå nedenstående 10 faldgruber for HR sammen med dine kollegaer i HR afdelingen.

Det er typiske faldgruber for HR, som jeg møder i mit arbejde med danske HR afdelinger.

Det gør ingen forskel, om det er HR i private eller i offentlige virksomheder.

Dog er der det til fælles, at jo større HR funktionen er, desto flere af faldgruberne kan man som regel genkende.

Selv om det kan være irriterende at erkende, så er det altså  faldgruber, der på ingen måde er sjældne at opleve i virksomhederne.


Kan du mon genkende nogle af de 10 faldgruber for HR?

Faldgrube #1

Forretningen ser på HR som Specialister & Eksperter i osteklokke, der arbejder med et HR-inde-fra-ud perspektiv i stedet for at bidrage med HR-udefra-og-ind løsninger til forretningen.

Faldgrube #2

Forretningen ser på HR som en support funktion, der ikke styr på basale HR ydelser, og kan derfor med rette sige ”hvad med at få styr på jeres egen HR-forretning, før I blander jer i vores”.

Faldgrube #3

Forretningen ser på HR som en stabsfunktion, der arbejder med HR for HR’s skyld, i stedet for HR for forretningens skyld.

Faldgrube #4

Forretningen ser på HR som en stabsfunktion med manglende forretningsforståelse – for virksomhedens ydelser, produkter, kunder, og derfor kender HR ikke forretningens puls, rytme, udfordringer og muligheder.

Faldgrube #5

Forretningen ser på HR som en stabsfunktion, hvor der ikke er sammenhæng mellem mål for forretningen, mål for organisationen og mål for HR, og derfor opleves mange HR indsatser forstyrrende eller overflødige.

Faldgrube #6

Forretningen ser på HR som En koncernfunktion med en ”One fits all” tilgang, der ikke imødekommer aktuelle behov i de respektive forretningsenheder.

Faldgrube #7

Forretningen ser på HR som en support funktion, hvor der ikke er klarhed over, hvornår der er fleksible rammer eller styring og kontrol, hvilket betyder, at der bliver forvirring om, hvornår HR møder forretningen med ”vi hjælper dig til succes” eller ”find 5 fejl”.

Faldgrube #8

Forretningen ser på HR som en central funktion, der tonser løs med en ambitiøs HR strategi, som hæmmer proaktiviteten, fordi HR har så travlt med at tjekke op på egne HR KPI’er, at de glemmer at spørge lederne i forretningen om, hvad de bøvler med…

Faldgrube #9

Forretningen ser på HR som en flok HR folk med manglende gennemslagskraft eller tro på egne HR-projekter, fordi sammenhængen mellem HR indsatser og forretningens behov ikke er tydelig, hvilket gør HR usikre, når de skal argumentere i forretningen.

Faldgrube #10

Forretningen ser på HR som en stabsfunktion, der ikke føler sig værdsat og viser trutmund, når de ikke bliver hørt.

Så er der kun én vej frem:

HR skal på med vanten og vise, hvordan de bidrager stærkt og konkret til at optimere organisationens performance til at levere på forretningens resultatkrav.


Kan du og dine HR kollegaer mon genkende en eller to af ovenstående faldgruber for HR?

Hvis ikke – så STORT TILLYKKE & SUPER flot gået.

Tjek dog lige efter, om der mon er andre faldgruber i jeres HR afdeling, som I lige skal have styr på.

Hvis ja, hvad skal I så begynde at gøre anderledes?

 

7 spørgsmål til en Forretningsdrevet HR afdeling

7 spørgsmål til en Forretningsdrevet HR afdeling

Forretningsdrevet HR sker både på det strategiske og på det operationelle niveau


Forretningsdrevet HR på strategisk niveau

Mange stræber efter at være en strategisk HR afdeling.

Som HR rådgiver for HR afdelinger i private og offentlige virksomheder, ser jeg mange HR strategier.

Og mange HR strategier ligner hinanden til forveksling.

Eksempel på typiske elementer i HR Strategi for virksomhed XYZ:

    • Performance Management
    • Talent Management
    • Leadership Pipeline
    • Succession Planning
    • Capability Building
    • Employee Engagement

Man skal blot huske at skifte firmalogo på strategidokumentet. Ellers er indholdet stort set det samme, og det kan være svært at se, hvilken virksomhed, man er i.

De gode hensigter og den indirekte kobling til forretningen er måske fin nok.

Men alt for sjældent ses en tydelig sammenhæng mellem konkrete HR indsatser og virksomhedens produkter, ydelser og kunder.

Men En HR strategi gør ikke HR strategisk!

Mere eller mindre generiske HR strategier gør det derfor kun endnu mere vigtigt, at kunne svare på nedenstående to spørgsmål om HR strategien i din virksomhed.

Medarbejderne i en strategisk HR afdeling skal som minimum kunne svare på følgende 2 spørgsmål:

  • Hvad er de top 5 vigtigste udfordringer for virksomheden?
  • Hvordan påvirker HR strategien de forretningsmæssige resultatkrav for virksomheden?

Forretningsdrevet HR på operationelt niveau

Forretningsdrevet HR handler ikke kun om at sikre en HR strategi, der forbinder HR aktiviteter med forretningens reelle behov.

Forretningsdrevet HR handler mindst lige så meget om de operationelle HR opgaver, der håndteres i hverdagen.

Forretningsdrevet HR beror på en bevidsthed om, hvordan de HR-opgaver, vi udfører, rent faktisk bidrager til forretningens drift og fremdrift, såvel strategisk som operationelt.

Hvis du og dine HR kollegaer i jeres forskellige HR teams finder klare svar på følgende 5 spørgsmål, har I et solidt Forretningsdrevet HR fundament at arbejde ud fra.

5 spørgsmål til HR afdelingens operationelle Forretningsdrevet HR fokus

SPØRGSMÅL 1

Hvilke af forretningens driftsmæssige og konkrete forretningsmæssige udfordringer skal HR-teamet forholde sig til ved løsning af HR-opgaverne, og i den daglige kontakt med ledere og medarbejdere?

Hvis der er mange, så fokusér på de 5 vigtigste forretningsmæssige udfordringer.

SPØRGSMÅL 2

Hvilke af HR-teamets opgaver og ydelser peger ind på de driftsmæssige og konkrete forretningsmæssige udfordringer i forretningen?

SPØRGSMÅL 3

Hvordan adresseres og italesættes sammenhængen mellem HR-teamets indsatser og forretningens drift og udfordringer?

En klar sammenhæng vil være med til at sikre helhed ved tværgående prioritering af beslutninger og indsatser.

SPØRGSMÅL 4

Hvilke opgaver løser HR-teamet, og som ikke peger direkte ind på driftsmæssige og konkrete forretningsmæssige udfordringer i forretningen?

Hvordan skaber løsning af disse opgaver værdi for forretningen og virksomheden som helhed?

SPØRGSMÅL 5

Hvilke opgaver løser HR-teamet, hvor I ikke kan se, hvilken effekt opgaverne har for forretningen og for virksomheden?

Hvad skal der ske med disse opgaver fremover?

NB!

Udform svarene på de 5 skarpe spørgsmål på en måde, så lederne i forretningen kan nikke genkendende til jeres svar, og forhåbentlig vil være enige med HR.

 

HR som Forretningens Partner gælder for alle i HR

HR som forretningens partner - Forretningsdrevet HR Partnerskab


Det handler om holdning og handling i HR

HR som forretningens partner gælder ikke kun rollen som HR Partner eller HR Forretningspartner eller HR Business Partner.

HR Partner, HR Business Partner, HR konsulent, makker, samarbejdspartner – kald det hvad du vil.

HR som forretningens partner handler mere om holdning og handling, end om jobfunktion eller titel som HR Business Partner.

Det er hensigt og handling, der tæller.

Derfor gælder ideen om at være forretningens partner alle i HR.

Jeg gjorde mig umage for at være forretningens partner både som personaleudviklingschef på Det Kongelige Teater og som HR direktør på TV2.

Min pointe er, at HR som forretningens partner, ser jeg som en tilgang i mindset og adfærd, mere end som en jobrolle eller en særlig titel.

Vi skal passe på ikke at stirre blinde på en specifik jobrolle som HR Business Partner.

Det er måske politisk ukorrekt i HR-kredse at skrive sådan, og de, som har fulgt mig siden 2007, tænker måske, at jeg må have tabt sutten – eller er vendt rundt på en tallerken.


Forretningsdrevet HR Partnerskab

I min første bog Perfekt Partnerskab bruger jeg betegnelsen HR Business Partner gennem hele bogen, men har både fokus på den enkelte i rollen som HR Business Partner og på det, jeg i dag kalder for Forretningsdrevet HR Partnerskab, hvor alle i HR fungerer som forretningens partner.

MEN JEG ER IKKE VENDT RUNDT PÅ EN TALLERKEN – JEG ER BARE BLEVET KLOGERE!

Når du læser videre, kan du se, hvad jeg mener.

I stedet for udelukkende at fokusere på rollen som HR Business Partner, opfordrer jeg til, at alle i HR afdelingen arbejder henimod et Forretningsdrevet HR Partnerskab, forstået som

  • en tilgang til HR opgaven (en kultur baseret på Forretningsdrevet HR mindset hos alle i HR)
  • en måde at arbejde sammen på (i et partnerskab mod fælles mål – såvel internt i HR som mellem HR og forretningen/linjen)
  • en jobfunktion (hvor rollen som HR partner, kun gør det Forretningsdrevet HR partnerskab stærkere, når mindset og arbejdet mod fælles mål er på plads)

Lad mig uddybe.

Først handlede det om, at HR skulle have bedre fat i forretningen – og indgå i et tættere samarbejde som ledelsens partner. Med stor fokus på tillid og fortrolighed skulle HR konsulenter være ledelsens sparringspartner med titel af HR Partner – som nok i starten må siges at være mere af navn end af gavn.

Så skulle HR til at arbejde mere strategisk – og derfor skulle HR selvfølgelig også være Strategisk HR partner.

Gennem tiden har der også været stor diskussion af, om det skulle hedde HR Partner eller HR Business Partner eller HR Forretningspartner, som flere offentlige virksomheder vælger at kalde det.

I min seneste bog, Formlen for Forretningsdrevet HR, tager jeg afsæt i Forretningsdrevet HR Partnerskab – for alle i HR, uanset HR-jobtitel…


Ledelsens stiltiende nik er ikke nok – en lille anekdote

Jeg har selv været med til at slå op i banen ifm udvikling af et omfattende globalt træningsprogram for HR Business Partnerne i en stor dansk virksomhed, som opererer i hele verden.

Få uger inden launch af programmet, kommenterede øverste ledelse pludselig på, at ordet Business skulle fjernes, så det blev til HR Partner (altså uden Business).

Det var jo netop Business-delen, der skulle gøre hele forskellen…

Der gik det op for mig, at øverste ledelse slet ikke havde købt ind på HR Business Partner tanken…

Undervejs i udviklingen af træningsprogrammet var ledelsens stiltiende nik under diverse præsentationer blev tolket som accept, hvilket jo på inden måde var sket!

[Psst! Har du mon også prøvet det? Altså at ledelsen nikker ja, men mener nej eller er ligeglade? Nå, den snak må vi ha’ en anden god gang…]

Samme virksomhed overvejede så, om partnerne skulle starte med at betegnes HR Partnere, og først skulle gøre sig fortjent til HR Business Partner titlen, hvis de kom fornuftigt gennem træningsprogrammet.

Det, at øverste ledelse stillede spørgsmålstegn ved ordet Business, gjorde, at jeg trak mig fra opgaven – min troværdighed kom på spil.

Det er selvfølgelig at gøre en lang historie meget kort, men det ændrer ikke på pointen om vigtigheden af BUSINESS.

Nu modsiger jeg mig selv, tænker du nok. Startede jeg ikke med at skrive, at det ikke er så vigtigt med jobbetegnelsen.

Hændelsen skete for nogle år siden – og den gav selvsagt rigelig stof til eftertanke.

Allerede dagen efter fik jeg en fantastisk mulighed for at re-kalibrere mit eget mindset.

Dagen efter, jeg trak mig fra den ene store danske virksomhed, var jeg nemlig så heldig at blive kaldt ind til en opgave i en anden stor dansk virksomhed. Opgaven gik ud på at re-strukturere det danske HR set-up.

På mit første møde med HR-ledelsen i den nye virksomhed blev jeg mødt med mistro af et par af HR-lederne, fordi de umiddelbart ikke var indstillet på at indføre en HR Partner organisering – og fordi de mente, at jeg var meget hellig omkring hele HR Partner modellen.

DET fik mig til at tænke over kernen af det, jeg tror på.

Jeg er nemlig på ingen måde religiøs omkring rollen som HR Business Partner eller en HR Partner model, men jeg tror fuldt og fast på værdien af, at HR tænker og handler som forretningens partner.


HR som Forretningens Partner betyder derfor…

HR som forretningens partner handler altså om at opbygge et udefra-og-ind perspektiv på HR opgaven med en Forretningsdrevet HR tilgang i et resultatskabende samspil med forretningen.

HR som forretningens partner betyder, at hele HR funktionen – uanset HR roller og HR titler – skal agere i et samspil med lederne om fælles mål, der har en positiv effekt på virksomhedens resultater.

Forretningsdrevet HR nøglespørgsmål til forretningen

Forretningsdrevet HR nøglespørgsmål

Tre spørgsmål, du altid skal huske, og som på én gang er drivkraft og pejlemærke for Forretningsdrevet HR i praksis


Forretningsdrevet HR – helt grundlæggende

Forretningsorienteret HR eller Forretningsdrevet HR?

Hvad er forskellen?

Siden 1990’erne har vi lært fra professor Dave Ulrich andre HR-tænkere, at HR skal være forretningsorienteret for vise sit værd.

At være forretningsorienteret, virker for mig som en passiv måde at forholde sig.

Jeg kan sagtens se på noget – uden at rykke på det.

Jeg kan være orienteret mod forretningen, men stadig forholde mig passiv.

Forretningsdrevet HR signalerer derimod fremdrift og handlekraft

En Forretningsdrevet HR afdeling tager fra, proaktivt – i stedet for reaktivt og passivt at lade stå til.

Det er en HR afdeling, der vil skabe resultater og bibringe værdi til virksomhedens forretning – i stedet for at fokusere på en omfangsrig HR portefølje af programmer og processer, som ikke tydeligt viser sammenhæng med behov og effekt for resultater i forretningen.

Næste kloge skridt efter Forretningsdrevet HR kunne være Forretningsdrivende HR.

Men vi må nok lige først få styr på Forretningsdrevet HR – helt grundlæggende.


Forretningsdrevet HR folder det klassiske spørgsmål ud

Hvad holder lederen vågen om natten?

Du skal derfor som HR professional altid huske at have følgende tre nøglespørgsmål med dig, når du er i dialog og samspil med ledere i forretningen.

Forretningsdrevet HR nøglespørgsmål #1

  • Hvad er vigtigt for lederen og for hans del af forretningen?

Og hvad er vigtigt ift den overordnede retning for virksomheden?

Forretningsdrevet HR nøglespørgsmål #2

  • Hvordan kan du hjælpe lederen til at lykkes med sin del af virksomhedens forretning?

Forretningsdrevet HR nøglespørgsmål #3

  • Hvad skal du vide om lederens del af forretningen?

Hvad er vigtigt for dig at følge med i for at kunne bidrage bedst muligt?

Dette er vigtigt at få afklaret, så du ikke føler, du er nød til at følge med i ALT, hvad der foregår i forretningsområdet.

Vil du vide mere om, hvad Forretningsdrevet HR går ud på?

 

  • « Go to Previous Page
  • Go to page 1
  • Interim pages omitted …
  • Go to page 4
  • Go to page 5
  • Go to page 6

Primary Sidebar

HR PRO KLUB koster kun din email

HR’s nye manuel – KLIK & LÆS MERE

Læs om Formlen for Forretningsdrevet HR

HR Chef Sparring

HR Chef Sparring på HR lederskab, HR strategi, udvikling af strategisk HR afdeling og Forretningsdrevet HR team

Hvad laver en HR Business Partner?

Hvad laver en HR Business Partner?

Se hvordan du vælger den rigtige HR Business Partner uddannelse – Stor guide

Guide-til-valg-af-HR-Business-Partner-uddannelse

HR Business Partner coaching & udvikling

HR Business Partner udviklingsforløb med personlig coaching

Få det HR-job, du drømmer om

Bliv klar til dit første eller til dit næste HR job

Seneste indlæg på www.hrblog.dk

  • 5 råd ved overvejelser om dit næste HR Chef job
  • Hvordan holder du dit HR-lederskab i form?
  • Når HR bli’r kørt ud på et sidespor – og hvad du kan gøre for at undgå det
  • Trives du som HR-leder? Husker du at mærke efter, hvordan du har det?
  • HR Chefen som ledelsens strategiske sparringspartner
  • Hvad gør og hvad laver en god HR Chef?
  • Hvad laver en HR Business Partner?

Køb 4 HR-bøger – betal kun for 3

Temaer på HRBLOG.DK

  • Forretningsdrevet HR principper
  • HR Business Partner
  • HR Chef
  • HR Job
  • HR Jura
  • HR Kompetencer
  • HR Processer
  • HR Strategi & HR Plan
  • HR Team
  • Ledelse & Lederudvikling
  • VIGTIGT FOR HR

Footer


GODT AT VIDE

  • Kontakt Gitte Mandrup
  • Gitte’s CV, baggrund & milepæle
  • Presse & omtale
  • Kunder, Gitte har arbejdet med
  • HR Bøger (Dave Ulrich & Gitte Mandrup)

Uddrag fra kundeudtalelser

“Personlig sparringssamtale med Gitte gav mig både et fagligt løft og et personligt løft og var på mange måder en øjenåbner og samtidig en kæmpe hjælp til den situation, jeg stod i på det tidspunkt.”

“Gitte bidrager med et utroligt nærvær, engagement og faglig robusthed, som jeg ikke har mødt andre steder. Man kan være sikker på et lille servicekald fra Gitte, hvis der er gået for lang tid siden, vi har talt sammen sidst.”

“Den individuelle sparring med Gitte – om stort og småt – har givet mange gode tanker og inspiration til nye måder at gå til opgaverne.”

“Tak til dig Gitte Mandrup for din vilde energi, dit engagement og for at hjælpe mig med at holde snuden i sporet og give mig konkrete og praktiske værktøjer til, hvordan jeg hele tiden tænker forretningen ind i alt det, jeg gør.”

“Hun er god til hurtigt at forstå præcis vores kontekst og de udfordringer vi har.”

JEG STØTTER BØRNETELEFONEN
Alle børn har krav på tryghed og en voksen at tale med. Sådan er det desværre ikke for alle børn – heldigvis kan BørneTelefonen hjælpe, men der er brug for mere hjælp.

Jeg er sponsor for BørneTelefonen + jeg samler ind via Gå For BørneTelefonen


GODE GENVEJE

  • Hvorfor Forretningsdrevet HR?
  • HR Chef sparring & udvikling
  • HR Business Partner & HR Pro udvikling
  • Forretningsdrevet HR udvikling for alle i HR
  • HR Blog med masser af inspiration

Uddrag fra kundeudtalelser

“Gitte har hjulpet mig ved at stille kritiske spørgsmål og herigennem at få mig til at se tingene fra flere perspektiver, hvilket har resulteret i, at jeg kunne formulere virksomhedens HR-strategi.”

“Gitte er super dygtig til at forstå den hverdag, man bevæger sig, og hjælpe med at omsætte HR-tanker til konkrete forretningstiltag.”

“Gitte har hjulpet mig til at være mere kritisk i de HR-tiltag, vi ønsker at igangsætte.”

“Gitte er nærværende og følger i sin sparring både op på opgaven, men også på dig som menneske i et fortroligt rum, hvilket er rart som HR-ansvarlig, da det kan være et job, hvor man står lidt alene.”

“Gitte ønsker virkelig, at du lykkes i din rolle, og det kan mærkes fra første sekund, du taler med hende.”

“Hun lytter, og hun formår hurtigt at sætte sig ind i den udfordring, man tumler med.”

HJÆLP MIG MED AT HJÆLPE BØRNENE


SØGER DU NOGET SÆRLIGT?

Lad os følges, der hvor du er mest

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Uddrag fra kundeudtalelser

“Mit coachingforløb med Gitte har haft en vigtig betydning for min udvikling i rollen som HR Director. Hun forstår at zoome ind på det essentielle i sagens kerne og får mig både op i helikopteren og gi’r mig et nyt perspektiv, samtidig med, at jeg altid går fra møderne med konkrete input jeg kan handle på.”

“Gitte er rigtig god til hurtigt at sætte sig ind i den konkrete situation og på baggrund heraf give en værdifuld sparring.”

BOG: Formlen for Forretningsdrevet HR

Formlen for Forretningsdrevet HR

All Rights Reserved © 2023 Gitte Mandrup | Forretningsdrevet HR siden 2007 | CVR 30321340 | gm@gittemandrup.dk | mobil 6067 7007
Privatlivspolitik | Handelsbetingelser | Om Gitte Mandrup | Kontakt

HR Chef Sparring, når du har brug for det
https://gittemandrup.dk/wp-content/uploads/2023/06/BoardmeetingSMS-GitteMandrup-HRChefSparring.mp4

Læs om HR Chef sparring